Świadczenia pomocy materialnej dla studentów
STUDENCI UBIEGAJĄCY SIĘ O ŚWIADCZENIA (w formie stypendium lub zapomogi), PROSZENI SĄ O WPROWADZENIE NUMERU RACHUNKU BANKOWEGO DO SWOJEGO KONTA W WIRTUALNEJ UCZELNI !!!
Zarządzenie Nr 123/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 3 lipca 2025 r., zmieniające zarządzenie nr 120/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 30 czerwca 2025 roku w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Regulamin
Stypendium socjalne w semestrze zimowym w roku akademickim 2025/2026 wypłacane jest od października 2025 roku do lutego 2026 roku (pierwsze stypendium socjalne wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).
Dochód (netto) |
Wysokość stypendium socjalnego |
0,00 – 850,00 |
1450 zł |
850,01 – 1200,00 |
1300 zł |
1200,01 – 1550,00 |
1150 zł |
1550,01 – 1908,90 |
1000 zł |
- Miesięczna kwota zwiększenia stypendium socjalnego – 300 zł.
- Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.
- Dochód z gospodarstwa rolnego oblicza się na podstawie liczby hektarów przeliczeniowych znajdujących się w posiadaniu rodziny studenta.
- Na podstawie obwieszczenia Prezesa GUS z dn. … września 2025 r., przeciętny dochód z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym z 1 ha przeliczeniowego wynosił w 2024 roku – … zł.
Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).
Wysokość stypendium
- osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności – 1100 zł.
- osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności – 900 zł.
- osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności – 700 zł.
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.
Uwaga: Warunkiem wypłaty jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
Stypendium rektora wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).
Wysokość stypendium
liczba punktów |
rodzaj stypendium |
Kwota stypendium |
10 i powyżej |
I stopień |
1 300,00 zł |
4 – 9 pkt. |
II stopień |
1 200,00 zł |
1 – 3 pkt. |
III stopień |
1 100,00 zł |
Stypendium rektora dla studentów przyjętych na I rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, będących laureatami olimpiad lub medalistą o tytuł Mistrza Polski w sporcie – 1000 zł.
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.
Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
W roku akademickim 2025/2026 minimalna wysokość zapomogi wynosi 200 zł, maksymalna 1700 zł.
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.
Uwaga: Warunkiem wypłaty zapomogi jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
ROK AKADEMICKI 2025/2026
Studenci II r., III r., IV r., II r. II st. mogą składać wnioski o stypendium socjalne w okresie od 16 do 30 września 2025 r.
Studenci I r. I st. i I r. II st. mogą składać wnioski o stypendium socjalne
w okresie od 1 do 15 października 2025 r.
Wnioski należy składać osobiście w dziekanacie w pok. 110 D po wcześniejszej rezerwacji terminu (system rezerwacji).
STYPENDIUM REKTORA
Studenci mogą składać wnioski o przyznanie stypendium rektora ( średnia
i osiągnięcia) w okresie od 1 do 15 października 2025 r., w godz.: od 13.00 do 14.00.
UWAGA !!!!!!
Wnioski o przyznanie stypendium rektora nie podlegają wcześniejszej rezerwacji.
Student powinien mieć zaliczony rok studiów i uzupełnione oceny
w systemie Dziekanat.
W pozostałych miesiącach roku akademickiego student również ma prawo do złożenia wniosku o przyznanie stypendium socjalnego, specjalnego czy zapomogi. Dokumenty złożone w listopadzie – stypendium przyznane od listopada itd.
Skład Komisji Stypendialnej
Na podstawie Zarządzenia nr 140/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 5 września 2025 roku w sprawie ustalenia składów Komisji Stypendialnych na rok akademicki 2025/2026 w skład Komisji dla studentów Wydziału Nauk Ścisłych i Przyrodniczych wchodzą:
- Małgorzata Młynarczyk – przewodnicząca WKS
- Katarzyna Markowska – wiceprzewodnicząca WKS
- Magda Kowalska – przedstawiciel studentów
- Ewa Małecka – przedstawiciel studentów
- Zuzanna Świderska – przedstawiciel studentów.
załącznik nr 1 – oświadczenie o zapoznaniu się studenta/członka rodziny z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych;
załącznik nr 2 – wniosek o przyznanie stypendium socjalnego;
załącznik nr 3 – wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w semestrze letnim;
załącznik nr 4 – oświadczenie do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości;
załącznik nr 5 – wniosek o przyznanie zapomogi;
załącznik nr 6 – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku do stypendium socjalnego i zapomogi;
załącznik nr 7 – wniosek o ponowne przeliczenie dochodu;
załącznik nr 8 – oświadczenie do wniosku o ponowne przeliczenie dochodu;
załącznik nr 9 – oświadczenie studenta/członka rodziny o źródłach uzyskiwanego dochodu opodatkowanego i wolnego od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o podatku dochodowym;
załącznik nr 10 – oświadczenie studenta/członka rodziny o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskanym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki na który ma być przyznane świadczenie;
załącznik 11 – oświadczenie studenta/członka rodziny o przychodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 21 ust 1 pkt. 148 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskanym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki na który ma być przyznane świadczenie;
załącznik nr 12 – oświadczenie studenta/członka rodziny o dochodzie uzyskiwanym z pozarolniczej działalności gospodarczej osób fizycznych;
załącznik nr 13 – oświadczenie studenta/członka rodziny o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne;
załącznik nr 14 – oświadczenie studenta/członka rodziny o braku zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
załącznik nr 15 – oświadczenie studenta/członka rodziny o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres pobierania stypendium;
załącznik nr 16 – oświadczenie studenta/członka rodziny o pobieranych lub świadczonych alimentach;
załącznik nr 17 – oświadczenie studenta/członka rodziny o posiadaniu/nieposiadaniu gospodarstwa rolnego;
załącznik nr 18 – oświadczenie studenta/członka rodziny o zgłoszeniu do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
załącznik nr 19 – oświadczenie studenta/członka rodziny o uczęszczaniu niepełnoletnich dzieci do szkoły lub posiadaniu dzieci nieobjętych obowiązkiem szkolnym;
załącznik nr 20 – oświadczenie studenta/członka rodziny o przebywaniu na urlopie wychowawczym;
załącznik nr 21 – oświadczenie członka rodziny o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej;
załącznik nr 22 – oświadczenie o przebywaniu członka rodziny w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie;
załącznik nr 23 – oświadczenie dla studentów samodzielnych finansowo;
załącznik nr 24 – oświadczenie do celów stypendialnych;
załącznik nr 25 – oświadczenie studenta/ członka rodziny studenta o źródłach utrzymania rodziny;
załącznik nr 26 – oświadczenie o przedstawionych dokumentach wskazanych w Ustawie o dokumentach publicznych;
załącznik nr 27 – wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o przyznanie stypendium socjalnego;
załącznik nr 28 – wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych;
załącznik nr 29 – wniosek o przyznanie stypendium rektora;
załącznik nr 30 – wniosek o przyznanie stypendium rektora I roku studiów;
załącznik nr 31 – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku do stypendium rektora i dla osób niepełnosprawnych;
załącznik nr 32 – oświadczenie o numerze konta bankowego;
załącznik nr 33 – oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania;
załącznik nr 34 – zasady przeliczania ocen.