Grupa studentów

Świadczenia pomocy materialnej dla studentów

Od roku akademickiego 2025/2026 startuje stypendialny Elektroniczny Obieg Dokumentów (EOD) poprzez system WEBCON. System WEBCON umożliwia szybkie i wygodne składanie oraz obsługę wniosków stypendialnych w formie elektronicznej. Dzięki temu proces składania wniosków stypendialnych i zapomóg staje się bardziej przejrzysty, sprawny i dostępny z dowolnego miejsca.

Harmonogram wdrażania systemu WEBCON

  • od 22 września 2025 roku uruchomiony zostanie elektroniczny nabór wniosków o stypendium dla osób niepełnosprawnych (wszystkie kierunki)
  • od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o stypendium rektora ( od roku akademickiego 2025/2026 obowiązkowy dla kierunków: geografia  oraz  systemy diagnostyczne)
  • od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o zapomogę (wszystkie kierunki)

Proces składania wniosków przez system WEBCON

  1. Logowanie się na Wirtualną Uczelnię i wybranie zakładki „E-usługi” lub logowanie się poprzez stronę eod.ujk.edu.pl.
  2. Wybranie zakładki „Obiegi stypendialne” i wniosku, który chcemy złożyć.
  3. Uzupełnienie wniosku, jeśli jest taka konieczność poprawienie błędów.
  4. Zatwierdzenie wniosku przez Komisję Stypendialną,
  5. Dostarczenie wersji papierowej (nie dotyczy stypendium dla osób niepełnosprawnych).
  6. Oczekiwanie na wydanie decyzji.
  7. Odbiór decyzji w systemie WEBCON.

WAŻNE: wszelkie powiadomienia, komunikaty dotyczące obsługi wniosków stypendialnych w systemie WEBCON będą wysyłane tylko i wyłącznie na skrzynki domenowe. Prosimy o regularne sprawdzanie swoich skrzynek mailowych.

Stypendium socjalne a WEBCON

System WEBCON dla wniosków o stypendium socjalne zostanie wdrożony wkrótce. W semestrze zimowym składanie wniosków o stypendium socjalne będzie odbywało się nadal w dotychczasowy, tradycyjny, papierowy sposób.

STUDENCI UBIEGAJĄCY SIĘ O ŚWIADCZENIA  (w formie stypendium lub zapomogi), PROSZENI SĄ O WPROWADZENIE NUMERU RACHUNKU BANKOWEGO DO SWOJEGO KONTA W WIRTUALNEJ UCZELNI !!!

Zarządzenie Nr 123/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 3 lipca 2025 r., zmieniające zarządzenie nr 120/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 30 czerwca 2025 roku w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach,  Regulamin

Stypendium socjalne w semestrze zimowym w roku akademickim 2025/2026 wypłacane jest od października 2025 roku do lutego 2026 roku (pierwsze stypendium socjalne wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).

Dochód (netto)

Wysokość stypendium socjalnego

 0,00 – 850,00

 1450 zł

 850,01 – 1200,00

 1300 zł

 1200,01 – 1550,00

 1150 zł

 1550,01 – 1908,90

 1000 zł

  • Miesięczna kwota zwiększenia stypendium socjalnego – 300 zł.
  • Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.
  • Dochód z gospodarstwa rolnego oblicza się na podstawie liczby hektarów przeliczeniowych znajdujących się w posiadaniu rodziny studenta.
  • Na podstawie obwieszczenia Prezesa GUS z dn. … września 2025 r., przeciętny dochód z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym z 1 ha przeliczeniowego wynosił w 2024 roku – … zł.

Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.

Stypendium dla osób niepełnosprawnych wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).

Wysokość stypendium

  1. osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności – 1100 zł.
  2. osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności – 900 zł.
  3. osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności – 700 zł.

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.

Uwaga: Warunkiem wypłaty jest otrzymanie decyzji administracyjnej.

Stypendium rektora wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).

Wysokość stypendium

liczba punktów

rodzaj stypendium

Kwota stypendium

 10 i powyżej

 I stopień

 1 300,00 zł

 4 – 9 pkt.

 II stopień

 1 200,00 zł

 1 – 3 pkt.

 III stopień

 1 100,00 zł

Stypendium rektora dla studentów przyjętych na I rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, będących laureatami olimpiad lub medalistą o tytuł Mistrza Polski w sporcie – 1000 zł.

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.

Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.

W roku akademickim 2025/2026 minimalna wysokość zapomogi wynosi 200 zł, maksymalna 1700 zł.

Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku.

Uwaga: Warunkiem wypłaty zapomogi jest otrzymanie decyzji administracyjnej.

 

ROK AKADEMICKI 2025/2026

Studenci II r., III r., IV r.,  II r. II st. mogą składać wnioski o stypendium socjalne w okresie od 16 do 30 września 2025 r.

Studenci I r. I st. i  I r. II st. mogą składać wnioski o stypendium socjalne
w okresie od 1 do 15 października 2025 r.

Wnioski należy składać osobiście w dziekanacie w pok. 110 D po wcześniejszej rezerwacji terminu (system rezerwacji).

 

STYPENDIUM REKTORA

Studenci mogą składać wnioski o  przyznanie stypendium rektora ( średnia
i osiągnięcia) w okresie od 1 do 15 października 2025 r., w godz.: od 13.00 do 14.00.

UWAGA !!!!!!
Wnioski o przyznanie stypendium rektora nie podlegają wcześniejszej rezerwacji.
Student powinien mieć zaliczony rok studiów i uzupełnione oceny
w systemie Dziekanat.

W pozostałych miesiącach roku akademickiego student również ma prawo do złożenia wniosku o przyznanie stypendium socjalnego, specjalnego czy zapomogi. Dokumenty złożone w listopadzie – stypendium przyznane od listopada itd.

 

Skład Komisji Stypendialnej

Na podstawie Zarządzenia nr 140/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 5 września 2025 roku w sprawie ustalenia składów Komisji Stypendialnych na rok akademicki 2025/2026 w skład Komisji dla studentów Wydziału Nauk Ścisłych i Przyrodniczych wchodzą:

  • Małgorzata Młynarczyk – przewodnicząca WKS
  • Katarzyna Markowska – wiceprzewodnicząca WKS
  • Magda Kowalska – przedstawiciel studentów
  • Ewa Małecka – przedstawiciel studentów
  • Zuzanna Świderska – przedstawiciel studentów.

 

 

 

 

 

 

 

 

załącznik nr 1 – oświadczenie o zapoznaniu się studenta/członka rodziny z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych;
załącznik nr 2 – wniosek o przyznanie stypendium socjalnego;
załącznik nr 3 – wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w semestrze letnim;
załącznik nr 4 – oświadczenie do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości;
załącznik nr 5 – wniosek o przyznanie zapomogi;
załącznik nr 6 – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku do stypendium socjalnego i zapomogi;
załącznik nr 7 – wniosek o ponowne przeliczenie dochodu;
załącznik nr 8 – oświadczenie do wniosku o ponowne przeliczenie dochodu;
załącznik nr 9 – oświadczenie studenta/członka rodziny o źródłach uzyskiwanego dochodu opodatkowanego i wolnego od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o podatku dochodowym;
załącznik nr 10 – oświadczenie studenta/członka rodziny o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskanym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki na który ma być przyznane świadczenie;
załącznik 11 – oświadczenie studenta/członka rodziny o przychodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 21 ust 1 pkt. 148 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskanym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki na który ma być przyznane świadczenie;
załącznik nr 12 – oświadczenie studenta/członka rodziny o dochodzie uzyskiwanym z pozarolniczej działalności gospodarczej osób fizycznych;
załącznik nr 13 – oświadczenie studenta/członka rodziny o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne;
załącznik nr 14 – oświadczenie studenta/członka rodziny o braku zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
załącznik nr 15 – oświadczenie studenta/członka rodziny o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres pobierania stypendium;
załącznik nr 16 – oświadczenie studenta/członka rodziny o pobieranych lub świadczonych alimentach;
załącznik nr 17 – oświadczenie studenta/członka rodziny o posiadaniu/nieposiadaniu gospodarstwa rolnego;
załącznik nr 18 – oświadczenie studenta/członka rodziny o zgłoszeniu do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
załącznik nr 19 – oświadczenie studenta/członka rodziny o uczęszczaniu niepełnoletnich dzieci do szkoły lub posiadaniu dzieci nieobjętych obowiązkiem szkolnym;
załącznik nr 20 – oświadczenie studenta/członka rodziny o przebywaniu na urlopie wychowawczym;
załącznik nr 21 – oświadczenie członka rodziny o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej;
załącznik nr 22 – oświadczenie o przebywaniu członka rodziny w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie;
załącznik nr 23 – oświadczenie dla studentów samodzielnych finansowo;
załącznik nr 24 – oświadczenie do celów stypendialnych;
załącznik nr 25 – oświadczenie studenta/ członka rodziny studenta o źródłach utrzymania rodziny;
załącznik nr 26 – oświadczenie o przedstawionych dokumentach wskazanych w Ustawie o dokumentach publicznych;
załącznik nr 27 – wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o przyznanie stypendium socjalnego;
załącznik nr 28 – wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych;
załącznik nr 29 – wniosek o przyznanie stypendium rektora;
załącznik nr 30 – wniosek o przyznanie stypendium rektora I roku studiów;
załącznik nr 31 – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku do stypendium rektora i dla osób niepełnosprawnych;
załącznik nr 32 – oświadczenie o numerze konta bankowego;
załącznik nr 33 – oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania;
załącznik nr 34 – zasady przeliczania ocen.